موتور بازی چیست؟
ممکن است این اصطلاح را قبلاً شنیده باشین اما بهترین راه برای درک این موضوع این که بدونیم هدف موتورها چی هست. موتور بازی یک چارچوب نرم افزاری است که در درجه اول برای توسعه بازی های ویدئویی طراحی شده است و به طور کلی شامل کتابخانه های مربوطه و برنامه های پشتیبانی است. اصطلاحات "موتور" مشابه اصطلاح "موتور نرم افزار" است که در صنعت نرم افزار استفاده میشود. موتور بازی ساختار و نوعی معماری که توسعه دهندگان بازی برای ساخت و اجرای بازی از آن استفاده میکنن.موتور بازی راهی برای توسعه دهندگان برای اضافه کردن مواردی مانند فیزیک، ورودی، تفسیر، برنامه نویسی، تشخیص برخورد، هوش مصنوعی و... که بیشتر این موارد بدون نیاز به برنامه نویسی توسط تیم بازی سازی انجام میگیره. موتور بازی به بازی سازها زمان بیشتری میده تا بر عناصر منحصر به فرد مانند مدل شخصیت، بافت، نحوه تعامل اشیاء و ... تمرکز بیشتری داشته باشن و بازی سازها مواردی مثل موتور رندر ("ارائه کننده") برای گرافیک دو بعدی(2D) یا سه بعدی(3D)، موتور فیزیک یا تشخیص برخورد (و پاسخ به برخورد)، صدا، اسکریپت نویسی، انیمیشن، هوش مصنوعی، شبکه، جریان، مدیریت حافظه، نخ (Thread)، پشتیبانی محلی سازی، نمودار صحنه و پشتیبانی ویدئو برای سینماتیکس رو بر عهده موتور های بازی قرار بدن.
نمیشه بدون موتور بازی، بازی رو ساخت؟
جواب بله هست، میشه این کار رو کرد و بازی رو ساخت. اما هزینه ها رو افزایش میده یعنی شما بازی رو ساختین و تموم شد برای بازی بعدیتون باید باز از صفر همه چیز رو تعریف و طراحی کنین، اما شما با داشتن یک موتور بازی چندین بازی رو میتونین ایجاد کنین. و نکته دوم این که وقت خیلی زیادی از شما میگیره، یعنی شما باید کلی کدنویسی و صحیح و خطا انجام بدین.
پس : برای اینکه کار بازی سازی سخت، طولانی و فرسایشی نباشه، باید از موتور بازی سازی استفاده کنیم.
یکی از کارهای جالب و البته پرهزینه این هست که موتور بازی رو اختصاصی خوتون تولید کنین که البته این برای شرکت های بزرگ معقول و منطقی محسوب میشه. تعداد زیادی شرکت بزرگ و حتی تیم مستقل وجود دارد که موتورهای خود را ایجاد میکنن. این مورد نیاز به استفاده از رابط های برنامه مانند DirectX، OpenGL و XNA و همچنین کتابخانه های تجاری و منبع باز حاوی فیزیک، نمودارهای صحنه و کتابخانه های GUI دارد.
چه موقع شرکت های بزرگ ساخت موتور بازی شخصی رو انجام میدن؟
زمانی که ببینن نیازهای بازی که قرار بسازن با موتور های بازی موجود برطرف نمیشه دست به تولید موتور بازی اختصاصی میشن.
(در حال حاضر هم چیزی حدود 185 موتور بازی داریم.)
هدف گیم انجین ها یا موتورهای بازی :
در بسیاری از موارد، موتورهای بازی مجموعه ای از ابزارهای توسعه بصری را علاوه بر اجزای نرم افزاری قابل استفاده مجدد ارائه میدهند. این ابزارها عموماً در محیط توسعه یکپارچه ارائه میشوند تا توسعه سریع و ساده بازی ها را به صورت داده محور امکان پذیر سازد. توسعه دهندگان موتور بازی اغلب سعی میکنند با توسعه مجموعه نرم افزاری قوی که شامل عناصر زیادی است که یک توسعه دهنده برای ساخت یک بازی نیاز دارد، نیازهای پیاده کننده را برطرف کند. اکثر مجموعه های موتور بازی امکاناتی را برای سهولت توسعه فراهم میکنند، مانند عملکردهای گرافیکی، صدا، فیزیک و هوش مصنوعی (AI). این موتورهای بازی گاهی اوقات "middleware" نامیده میشوند، زیرا مانند مفهوم تجاری این اصطلاح، یک پلت فرم نرم افزاری انعطاف پذیر و قابل استفاده مجدد را ارائه میدهند که تمام عملکردهای اصلی مورد نیاز را برای توسعه یک برنامه بازی و کاهش هزینه ها فراهم میکند.، پیچیدگی ها و زمان به بازار-همه عوامل مهم در صنعت بازی های ویدئویی بسیار رقابتی.
از سال 2001، Gamebryo، JMonkeyEngine و RenderWare به طور گسترده از برنامه های میان افزار از این نوع استفاده میکردند.
موتورهای بازی، مانند دیگر انواع وسایل میانی، معمولاً انتزاع پلتفرم را ارائه میدهند و اجازه میدهند بازی مشابه بر روی پلتفرم های مختلف (از جمله کنسول های بازی و رایانه های شخصی) با تغییرات اندک، در صورت وجود، در کد منبع بازی اجرا شود. غالباً برنامه نویسان موتورهای بازی را با معماری مبتنی بر جزء طراحی میکنند که به سیستم های خاص موتور اجازه میدهد تا با اجزای تخصصی تر (و اغلب گران تر) وسایل بازی وسط جایگزین یا توسعه داده شوند. برخی از موتورهای بازی شامل مجموعه ای از اجزای واسطه بازی هستند که میتوانند به صورت انتخابی با هم ترکیب شوند و یک موتور سفارشی ایجاد کنند، به جای روش رایج تر گسترش یا سفارشی سازی یک محصول یکپارچه انعطاف پذیر. با این وجود، توسعه پذیری به دلیل تنوع وسیعی از کاربردهایی که برای آنها استفاده میشود، اولویت بالایی برای موتورهای بازی باقی میماند. علی رغم خاص بودن نام "موتور بازی"، کاربران نهایی غالباً موتورهای بازی را برای انواع دیگر برنامه های تعاملی با الزامات گرافیکی در زمان واقعی-مانند نمایشنامه های بازاریابی، تجسم معماری، شبیه سازی های آموزشی و محیط های مدل سازی مجدداً مورد استفاده قرار میدهند.
برخی از موتورهای بازی به جای طیف گسترده ای از قابلیت های مورد نیاز بازی ها، تنها قابلیت های رندر سه بعدی را ارائه میدهند. این موتورها به توسعه دهنده بازی متکی هستند تا بقیه این عملکرد را پیاده کند یا آن را از سایر اجزای میان افزار بازی مونتاژ کند. این نوع موتورها به طور کلی به عنوان "موتور بازی"، "موتور گرافیکی"، "موتور رندر" یا "موتور سه بعدی" نامیده میشوند. این اصطلاحات به طور ناپیوسته مورد استفاده قرار میگیرد، زیرا بسیاری از موتورهای بازی سه بعدی کامل فقط به عنوان "موتورهای سه بعدی" نامیده میشوند. نمونه هایی از موتورهای گرافیکی عبارتند از Crystal Space، Genesis3D، Irrlicht، OGRE، RealmForge، Truevision3D و Vision Engine. موتورهای بازی مدرن معمولاً یک گراف صحنه ارائه میدهند-نمایشی شی گرا از دنیای بازی سه بعدی که اغلب طراحی بازی را ساده میکند و میتواند برای ارائه کارآمدتر دنیای مجازی وسیع مورد استفاده قرار گیرد.
با افزایش سن، اجزای موتور ممکن است منسوخ شده یا برای نیازهای یک پروژه معین کافی نباشند. از آنجا که پیچیدگی برنامه نویسی، یک موتور کاملاً جدید ممکن است منجر به تاخیرهای ناخواسته شود (یا نیاز به راه اندازی مجدد پروژه از ابتدا داشته باشد)، یک تیم توسعه موتور ممکن است موتور فعلی خود را با عملکرد یا اجزای جدیدتر به روز کند.
صنعت موتورهای بازی :
تولیدکنندگان موتورهای بازی تصمیم میگیرند که چگونه به کاربران اجازه میدهند از محصولات خود استفاده کنند. همانطور که بازی یک صنعت است، موتورهای ساخته شده نیز همینطور هستند. موتورهای اصلی بازی با قیمت های متفاوتی عرضه میشوند، چه به صورت هزینه اشتراک یا پرداخت مجوز.
Unreal Engine 4، یکی از موتورهای اصلی بازی و برای ایجاد چندین بازی قابل توجه مانند Fortnite، Valorant، PlayerUnknown's Battlegrounds و Life Is Strange 2، یک ساختار رایگان برای استفاده با حق امتیاز در تمام فروش بازی با استفاده از این موتور اتخاذ کرد. اگرچه تفاوت بین موتورهای مختلف بازی در هنگام ایجاد بازی محو میشود، اما توسعه دهندگان مختلف بازی ممکن است بیش از حد به یک سیستم عادت داشته باشند یا با مزایای عظیمی از چنین موتورهایی صرف نظر از دیوارهای پرداختی جلب شوند.
موتور بازی دیگری که در حال حاضر درآمد قابل توجهی دارد موتور Unity است که از یک مدل درآمدزایی مشابه موتور غیرواقعی استفاده میکند. این موتور پشت بازی هایی مانند Rust، Subnautica و Life Is Strange: Before the Storm قرار دارد.
برخی از موتورهای بازی از اسکریپت بصری استفاده میکنند و در میان آنها ابزارهایی مانند GameMaker: Studio، Construct 3، GDevelop و Pixel Game Maker MV وجود دارد.
بازی برای دهه ها یک تجارت بزرگ بوده است و هیچ نشانه ای از توقف آن نشان نمیدهد. پیش بینی میشود این بازار تا سال 2023 بیش از 200 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. توسعه دهندگان و مدیران بازی باید با توجه به تنوع زیادی از راه حل های موجود، هنگام انتخاب پلت فرم موتور بازی مناسب برای نیازهای خود تصمیم درستی بگیرند. ما اینجا هستیم تا به شما در برقراری تماس مناسب برای نیازهای تجاری و عملی خود کمک کنیم. هر بینشی مهم است. پس بیایید شروع کنیم. در اینجا بهترین گزینه های ما، بهترین موتورهای بازی 2021 وجود دارد.
موتور بازی های مدرن
مواردی که از یک موتور بازی خوب انتظار داریم موارد زیر هستند،
فیزیک-غوطه وری در بازی/فیزیک باید یک تعادل کامل بین کیفیت شبیه سازی و محدودیت های توان محاسباتی برای کاربر نهایی باشد.
ورودی-این یک مسئله بسیار رایج در توسعه چند پلتفرمی است. آیا موتور بازی شما این مشکل را برای شما حل کرده است؟
پردازش دارایی های بصری-نورپردازی، سایه زنی، نگاشت بافت و عمق میدان هنگام استفاده از موتورهای بازی به برنامه نویسی کمتری نیاز دارد.
به طور خلاصه، موتور بازی انتخابی شما باید به شما این توانایی را بدهد که کارهای کاهش یافته را با کاهش برنامه نویسی انجام دهید. این به کوتاه شدن زمان توسعه کمک میکند و به تیم ها اجازه میدهد تا بر طراحی بازی های خود تمرکز کنند تا تجربه کاربری منحصر به فرد و ویژه ای را ارائه دهند.
آیا موتور بازی شما قابل شتاب است؟
داشتن یک موتور بازی برای سازماندهی وظایف توسعه عالی است. با این حال، این تنها نیاز در بازار پرمخاطب امروز نیست. استودیوها در مهلت های فشرده ای کار میکنند، بیشتر اکران ها در تابستان و قبل از فصل تعطیلات انجام میشود. خوشبختانه شتاب دهنده های چرخه توسعه بازی در بازار وجود دارد.
به عبارت دیگر، نداشتن موتور بازی شتاب دار اغلب باعث ایجاد تنگناها در زمان های اوج، فشار بر مدیران فناوری اطلاعات و کند شدن زمان بازار میشود.
راه حل های شتابدهی میتوانند با موتورهای بازی پیشرو کار کنند تا عملکرد خود را با استفاده از تمام قدرت محاسباتی رایگان در شبکه شرکت شما افزایش دهند. این قدرت میتواند توسعه دهندگان، ماشین های هنرمند و سرورهایی با قدرت محاسبه اضافی را در اختیار آنها قرار دهد و آنها را به طور کامل به ابر رایانه های مجازی تبدیل کند.
علاوه بر این، پوشش را میتوان برای پشتیبانی از طیف گسترده ای از ابزارهای سفارشی و راه حل های شخص ثالث گسترش داد، چیزی که هزینه های IT را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.
رایج ترین مزایای استفاده از موتور بازی شتابدهنده عبارتند از:
تسریع در اجرای فرآیند و کاهش زمان انتظار برای اجرای همزمان و زمانبر که به CPU نیاز دارد (کامپایل کد و سایه زن، آزمایش، ارائه، تبدیل داده، ادغام مداوم، تحویل مداوم و سایر فرایندها).
ابزارهای تجسم نه تنها شفافیت و بینش را به ساختار پروژه شما میافزایند، بلکه در ردیابی اعدام های تاریخی، تشخیص خطاها/اشکالات، تنگناها و تعیین وابستگی ها در زمان واقعی نیز کمک میکند. هنگامی که فرایندهای فوق سریعتر اجرا میشوند، دستیابی به کیفیت گرافیکی بهتر امکان پذیر میشود. با تکرارهای سریعتر و روانتر، هنرمند میتواند تغییرات مختلف را امتحان کند و بیشتر آزمایش کند، به جای اینکه به خروجی های با کیفیت متوسطی که در بازار خوب نیستند بسنده کند.
همه ذینفعان مزایا را در زمان واقعی مشاهده میکنند. زمان انتظار کمتر همه را مولدتر و خلاق تر میکند و به آنها اجازه میدهد تا به جای انتظار برای تکمیل کارهای توسعه، بر نوآوری تمرکز کنند. در صورت نیاز به قدرت پردازشی بیشتر، با ماشین های مجازی میزبان ابر افزایش مییابد. پیاده سازی آنی است، نیازی به تغییر کد منبع، سخت افزار اضافی یا تغییرات زیرساختی ندارد. این در زمان اوج یا هنگام اضافه کردن ویژگی های جدید بسیار مفید است.
به طور خلاصه، داشتن پیشرفته ترین موتور بازی تنها اولین قدم برای ارائه بازی های پر امکانات است. برای نوآوری باید سرعت بخشید.
Unreal Engine
یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین موتورهای بازی، Unreal Engine است که متعلق به Epic Games است. این در اصل یک موتور چند پلتفرمی توسعه بازی است که برای مشاغل در هر اندازه طراحی شده است و به استفاده از فناوری زمان واقعی برای تبدیل ایده ها به محتوای بصری جذاب کمک میکند. نسخه اصلی در سال 1998 منتشر شد و حدود 18 سال بعد از آن همچنان برای بزرگترین بازی ها استفاده میشود. نقطه قوت موتور Unreal این است که میتواند به اندازه کافی اصلاح شود تا بازی ها بتوانند به تجربه های بسیار منحصر به فردی تبدیل شوند. با این حال، این نیاز به توسعه دهندگان ماهر با تجربه گسترده دارد. علاوه بر این، Epic Games Quixel را خریداری کرده است، که دارای کتابخانه دارایی عظیمی از عکاسی در دنیای واقعی است که میتواند برای ایجاد انیمیشن و بازی های ویدئویی استفاده شود. کاربران Unreal Engine قادر خواهند بود از ابزارهای همراه Quixel (Bridge، Mixer) و همه دارایی های کتابخانه Quixel's Megascans به صورت رایگان استفاده کنند. عناوین قابل توجه ساخته شده با Unreal Engine شامل سری Gears of War، سری Mass Effect، سری Bioshock و سری Batman: Arkham است.
نقطه قوت موتور Unreal این است که میتواند به اندازه کافی اصلاح شود تا بازی ها بتوانند به تجربه های بسیار منحصر به فردی تبدیل شوند.
گفته میشود آخرین نسخه، Unreal Engine 4، آسان ترین نسخه ای است که در ابزارهای حرفه ای استفاده میشود.
UE5
سال 2021 سال جالبی خواهد بود زیرا Unreal Engine 5 قرار است در اواخر 2o21 منتشر شود. و چه انتظاری باید داشته باشیم؟ خوب، واقعاً باید نفس خود را حبس کنید، زیرا نکات مثبت زیادی در فروشگاه وجود دارد: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و نانیت (موتوری که مواد منبع عکاسی با جزئیات بالا را وارد میکند-با بهره گیری از خرید قبلی کیوکسل) انقلابی در صنعت.
نقاط قوت: مقیاس پذیری، تعداد زیادی ویژگی، قابلیت های سفارشی سازی غنی، دو بعدی و سه بعدی
قیمت گذاری: رایگان (حق امتیاز بر درآمد ناخالص)
باغ چوبی آمازون (Amazon Lumberyard)
همانطور که از نام محصول مشخص است، Lumberyard پیشنهاد جامع آمازون است. این یک موتور بازی 3D است که برای ایجاد بازی ها و اجتماعات طرفداران طراحی شده است. این حالت پیش نمایش VR، ابزارهای اسکریپت نویسی بصری و همچنین ادغام Twitch را ارائه میدهد. پشتیبانی از خدمات وب آمازون، پلت فرم ابری امن ساخته شده و نگهداری شده توسط آمازون، ادغام از طریق Lumberyard به این معنی است که ساخت بازی با بازی آنلاین بسیار ساده تر است. این نرم افزار پشتیبانی خوبی از C ++، P2P و توپولوژی مشتری دارد. Lumberyard همچنین از Autodesk Maya و Adobe Photoshop پشتیبانی میکند.
نقاط قوت: بستر غنی از ویژگی ها، قابلیت های گسترده
قیمت: رایگان
CryENGINE
CryENGINE یک پلتفرم رایگان برای استفاده است که در آن بدون نیاز به پرداخت هیچگونه مجوز، کد منبع کامل موتور و تمام ویژگی های موتور را دریافت میکنید. این نیز یک گزینه عالی برای خرید دارایی های درون بازی است که میتوانید آن را در Cryengine Marketplace پیدا کنید، چیزی که زمان بازار را کوتاه میکند.
CryEngine همچنین منابع یادگیری رایگان زیادی را ارائه میدهد، اگرچه تأثیر آنها قابل بحث است. غول بازی Ubisoft نسخه داخلی اصلاح شده CryEngine را از Far Cry اصلی به نام Dunia Engine در اختیار دارد که در نسخه های بعدی سری محبوب Far Cry به شدت مورد استفاده قرار میگیرد.
نقاط قوت: رابط جامد، قابلیت های بصری خیره کننده، پشتیبانی VR چشمگیر
قیمت: رایگان عضویت از 50 دلار در ماه شروع میشود
Unity
Unity یک موتور بازی چند پلتفرمی است که به شما امکان میدهد محتوای سه بعدی تعاملی را به راحتی ایجاد کنید. این موتور بازی امروزه به دلیل عملکرد عالی، محتوای باکیفیت و قابلیت استفاده برای هر نوع بازی، انتخاب بسیاری از سازمان های بزرگ است. از محتوای دو بعدی و سه بعدی پشتیبانی میکند. بسیاری از توسعه دهندگان مستقل از Unity برای عملکرد عالی، محتوای با کیفیت بالا و قابلیت استفاده برای تقریباً هر نوع بازی استفاده میکنند. عناوین قابل توجه اخیر ساخته شده با Unity شامل Lara Croft Go، Her Story، Pillars of Eternity و Kerbal Space Program است. یکی از بهترین ویژگی های Unity 5 نسخه شخصی است که بارگیری آن برای همه رایگان است.این شامل موتور با تمام ویژگی ها است و میتوان (در بیشتر موارد) برای ساخت بازی در هر پلتفرم استفاده کرد.مشکل این است که نسخه حرفه ای، که دارای تعدادی ابزار عالی است، مستلزم پرداخت ماهانه هزینه است.این ویژگی ها شامل دسترسی بتا، گزارش عملکرد بازی، صفحه نمایش splash قابل تنظیم، مجوز تیم و موارد دیگر است.
یونیتی با ویرایشگر همه کاره خود با ویندوز، مک، لینوکس، IOS، اندروید، سوییچ، ایکس باکس، PS4، تایزن و سایر پلتفرمها سازگار است. رابط کاربر پسند توسعه را آسان تر میکند و نیاز به آموزش را کاهش میدهد. فروشگاه Unity Asset مجموعه وسیعی از ابزارها و محتوایی را که روزانه ایجاد میشود، مدیریت میکند.
نقاط قوت: نسخه رایگان، پشتیبانی از چند پلتفرم، مناسب برای تیمها در اندازههای مختلف، دو بعدی و سه بعدی
قیمت: رایگان برای استفاده شخصی. برنامه های پولی از 35 دلار در ماه شروع میشود.
GameMaker: Studio
GameMaker به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است زیرا نیازی به دانش برنامه نویسی برای استفاده ندارد. در عوض، کاربران میتوانند "اشاره و کلیک" کنند تا بازیها را بسیار سریعتر از برنامه نویسی با زبانهای بومی ایجاد کنند. برخی از بهترین عناوین ساخته شده با GameMaker عبارتند از Spelunky، Hotline Miami و Super Crate Box.
برخلاف اکثر موتورهای بازی دیگر، GameMaker: Studio به دلیل استفاده از دانش برنامه نویسی، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. در عوض، کاربران میتوانند با "اشاره و کلیک" بازیها را بسیار آسانتر و سریعتر از برنامه نویسی با زبانهای بومی ایجاد کنند.برخی از بهترین عناوین ساخته شده با GameMaker عبارتند از Spelunky، Hotline Miami، Super Crate Box و Hyper Light Drifter آینده. GameMaker محبوب است زیرا میتوانید بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی یک بازی بسازید، و کسانی که تجربه برنامه نویسی دارند میتوانند از آن برای بهبود بازی خود استفاده کنند. مشکل GameMaker و دیگر موتورهای اشاره و کلیک این است که توسعه دهندگان بسیار محدودتر از موتورهای دیگر هستند. و در حالی که یک نسخه رایگان وجود دارد، حداکثر استفاده از GameMaker شما را ملزم به خرید نسخه حرفه ای یا Master Collection میکند. اخیراً YoYo Games (محل GameMaker Studio) توسط Opera خریداری شد.
نقاط قوت: آسان برای استفاده، رابط بصری
قیمت: رایگان عضویت از 39 دلار در ماه شروع میشود.
گادو (Godot)
استفاده از Godot رایگان است و از طریق مجوز MIT منبع باز است. بدون حق امتیاز، بدون هزینه اشتراک، بدون رشته پنهان. موتور Godot برای ساخت بازی های دو بعدی و سه بعدی عالی است. این موتور مجموعه عظیمی از ابزارهای رایج را ارائه میدهد، بنابراین میتوانید تنها بر ساخت بازی خود بدون اختراع مجدد چرخ تمرکز کنید.
گودو دارای جامعه ای است که دائما اشکالات را برطرف میکند و ویژگی های جدیدی را توسعه میدهد، که همیشه نشانه خوبی است. اجتماع فعال به معنای پاسخ به حتی اختصاصی ترین سوالات مربوط به گودوتان است. گودو همچنین به دیگر HUBS اینترنتی خود از جمله انجمن های Reddit، گروه های فیس بوک، انجمن بخار، انجمن های Godot و موارد دیگر پیوند میدهد.
نقاط قوت: آسان برای استفاده، رابط بصری
قیمت: رایگان
Cocos2d
همه نسخه های Cocos2d با استفاده از اولیه اولیه شناخته شده به عنوان Sprite کار میکنند. یک اسپریت را میتوان به عنوان یک تصویر ساده دو بعدی در نظر گرفت، اما میتواند محفظه ای برای اسپریت های دیگر باشد. Sprites با هم قرار میگیرند تا صحنه ای را ایجاد کنند، مانند سطح بازی یا منو. Sprites سپس بر اساس رویدادها، اقدامات یا انیمیشن ها دستکاری کد میشوند. Cocos2d-x از iOS، Android، Tizen، Windows، Linux و MacOS با زبان های API که شامل C ++، Lua و Java script است پشتیبانی میکند.
نقاط قوت: آسان برای استفاده، رابط بصری
نقاط ضعف: قابلیت های محدود، فقط 2 بعدی، بهترین گزینه برای استودیوهای بزرگ نیست
قیمت: رایگان
Unity
همانطور که قبلاً گفته شد، بگذارید به جای لیست چشمگیر بازی های مبتنی بر رایانه، روی جنبه تلفن همراه تمرکز کنیم. یونیتی در بازی گام برمی دارد و به یکی از آن چیزی تبدیل شده است که من دوست دارم آن را "دو بزرگ" بنامم: موتورهای غیرواقعی و یونیتی.
تقریباً نیمی از بازی های موبایلی که امروزه ساخته میشوند از Unity به عنوان موتور خود استفاده کرده اند. این یک موتور چند پلتفرمی است که به کاربر دسترسی به فروشگاه Unity را میدهد: مکانی که میتوان از دارایی های آن برای بازی شما استفاده کرد.
Unity در iOS، Android، Windows Phone، Tizen و Fire OS پشتیبانی میشود.
Unreal
این ضربه شدید این روزها است، ظاهراً به هر کجا که نگاه میکنیم. اما این یک چیز خوب است، به ویژه برای کاربران تلفن همراه.
موتور Unreal برای استفاده راحت تر ساده تر شده است، و اکنون زمان مناسبی برای سوار شدن بر گروه های غیرواقعی است. گرافیکی که میتوانید بسازید، به همراه مستندات و قابلیت های دو بعدی و سه بعدی، Unreal را به یک حرکت تند و تیز تبدیل میکند. Unreal بر روی Xbox One، PS4، PC، iOS، Android، Mac OS X، Linux و VR است.
SpriteKit
این موتور توسعه یافته توسط اپل است و منحصراً در دستگاه های اپل است. این برنامه عمق زیادی برای یک برنامه رایگان دارد و میتواند به شما در ایجاد عنوان دو بعدی در کوتاه ترین زمان کمک کند. شما یک سیستم پشتیبانی عالی در قالب اپل خواهید داشت و iOS قوی است. اگر به دنبال ورود به بازار برنامه ها، به ویژه در فروشگاه اپل هستید، این موتور عالی است. این یک بارگیری رایگان برای iOS است.
Buildbox
حالا، این چیزی است که من در مورد آن صحبت میکنم. شما دقیقاً نیازی به نحوه کد نویسی ندارید تا به بهترین چیزی که این موتور ارائه میدهد دسترسی پیدا کنید. این کار به سادگی بریدن و چسباندن دارایی ها آسان است. آنها تبلیغ میکنند که میتوانند بدون کد نویسی عناوین سه بعدی و دو بعدی ایجاد کنند. کیفیت گرافیکی عالی دارایی ها بسیار جذاب است و سبکی عالی به زرادخانه شما میافزاید. این برای کسانی که در طراحی بازی و توسعه چیزهایی برای سیستم عامل های تلفن همراه جدید هستند بسیار مناسب است. بروس لی Dragon Run را ببینید!
در حال حاضر، بر روی iOS است و به عنوان برنامه های Plus، Indie و Pro به ترتیب با قیمت 15 دلار، 35 دلار و 99 دلار ارائه میشود.
SDK کرونا
Corona SDK از Lua به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده میکند، که میتواند برای توسعه دهندگان بازی که نیاز به کمی استراحت از زبان های برنامه نویسی دارند، یک نفس تازه باشد.
این اجازه میدهد تا برنامه عالی را روی موتور توسعه دهید، به طراح اجازه میدهد تمام زنگ ها و سوت هایی را که ما به عنوان کاربران تلفن همراه به آن عادت کرده ایم، در خود جای دهد.
SDK Corona در iOS، Android، Kindle و Windows Phone یافت میشود.
SDK مارمالاد
Marmalade SDK یک موتور توسط Marmalade Technologies limit ed است.
Marmalade Games در ساخت برخی از اقتباس های نمادین بازی های رومیزی مانند Clue، Life و Battleship برای دستگاه های تلفن همراه نقش داشته است، بنابراین میدانید که این بازی قادر به انجام چه کاری است. فلسفه موتور "یکبار بنویس، همه جا اجرا کن" نامیده میشود، AKA دارایی های بازی و موارد مشابه را به یک شکل مینویسد و میتواند آن را در بسیاری از سیستم عامل ها اجرا کند. از C ++ به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی خود استفاده میکند. از آنجا که این مجوز اختصاصی است، شما مقداری سکه به این پسر بد میدهید. ما صدها دلار صحبت میکنیم. با این حال، اگر شما یک طراح بازی جدی هستید، هیچ قیمتی آنقدر زیاد نیست که بتوانید بینش خود را به اشتراک بگذارید. این دستگاه در Android، BlackBerry 10، iOS، LG Smart TV، Tizen، Mac OS X، Windows Desktop، Roku 2، Roku 3 و Windows Phone 8 پشتیبانی میشود.
AppGameKit
این یک موتور کوچک چند پلت فرم عالی است. این شامل همه سطوح طراحان بازی، از مبتدی تا متخصص است.AppGameKit از Vulkan به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده میکند و پشتیبانی چند پلتفرمی خود را دو برابر میکند. میتوانید به راحتی شروع کنید، همه چیز به سرعت اجرا شود و به سیستم عامل های مختلف متصل شوید و به میزان زیادی برای بازی خود دسترسی پیدا کنید. این برنامه در Windows Phone، iOS، Android و Blackberry پشتیبانی میشود.
"AppGameKit یک موتور توسعه بازی آسان برای یادگیری است، ایده آل برای مبتدیان، علاقه مندان و توسعه دهندگان مستقل است. AppGameKit بر روی سریع برنامه نویسی و ساخت برنامه ها و امکان اشتراک گذاری آنها در سیستم عامل ها متمرکز است. این تکرار سریع و اشتراک گذاری بین پلتفرم ها به منظور توسعه بازی های تلفن همراه است، اما بیشتر سیستم عامل ها را مدیریت میکند: آیفون و آیپد، لینوکس، مرورگرهای HTML5، رزبری پای، سیستم عامل مک، ویندوزها، اندروید. با گزینه هایی برای ترکیب محصول اصلی با افزونه ها، مانند ویرایشگر ویژوال، برای صرفه جویی در هزینه هر دو محصول هزینه AppGameKit 79.99 دلار است.
Clickteam Fusion
Clickteam Fusion یک موتور سرگرم کننده است که توسط یک تیم سرگرم کننده و خلاق تر پشتیبانی میشود. آیا تا به حال در مورد پنج شب در فردی شنیده اید؟ بله، با موتور Fusion ساخته شده است. این موتور مملو از دارایی های گرافیکی است که قبلاً ساخته شده و آماده استفاده است. این موتور فیزیک یکپارچه و یک جامعه عالی برای راه اندازی دارد.
در iOS، Android و Windows موجود است. حتی میتوانید آن را در Steam دریافت کنید.
GameMaker Studio 2
GameMaker Studio 2 یک موتور از Yoyo Games است. این دومین تکرار GameMaker Studio است و دارای ویژگی واردات است تا پروژه های قبلی شما با اولین مورد در کوتاه ترین زمان اجرا و اجرا شوند. زمان لازم برای توسعه یک بازی دو بعدی با استفاده از این موتور بسیار سریع است و بر ویژگی کشیدن و رها کردن دارایی های آنها تأکید میکند و گردش کار را بسیار پویاتر و قوی تر میکند. جامعه گسترده است و میتوانید منابع متعددی را در رسانه های اجتماعی پیدا کنید.
GameMaker Studio 2 را میتوانید در Android، iOS، Windows Phone، Tizen، Amazon Fire و PS Vita پیدا کنید.
Construct 2
چه چیزی بهتر از موتور مبتنی بر HTML برای جمع بندی لیست؟ Construct 2 به توانایی شما در کد نویسی بستگی ندارد. اگر با HTML5 بیشتر آشنا هستید، میتوانید موتور بازی موبایل را انتخاب کنید. نه تنها نیازی به کد نویسی برای ایجاد بازی های دو بعدی در Construct ندارید، بلکه بسیار خوب اجرا میشود و از پشتیبانی چند پلتفرمی نیز برخوردار است. میتوانید Construct 2 را در مرورگرهای iOS، Android، Windows Phone و وب پیدا کنید.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
این سایت با هدف انتشار مطالب آموزشی و علمی در زمینه فرهنگ و هنر و تکنولوژی ایجاد شده است.
در مطالب نگارش شده سعی بر بروز بودن و کاربردی بودن آنها بوده است.
جهت ارتباط با ما کافی است بر روی لوگوی شبکه های اجتماعی قرار داده شده کلیک کنید.
در صورت هر گونه سوال هم میتوانید از پنل سایت استفاده کنید.