menusearch
orbitart.ir

شناخت رنگ ها

جستجو
یکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ | ۱۳:۵۲:۳۹
۱۴۰۰/۸/۱۲ چهارشنبه
(2)
(0)
شناخت رنگ ها
شناخت رنگ ها

مغز شما از رنگ ها برای تشخیص ویژگی های محصولات و برندها استفاده می‌کند. یعنی رنگ مناسب برای هر محصول، رنگ مناسب برای ارتباط با مخاطب و تاثیر در فروش با رنگ مناسب محصول و تبلیغات که به طور خلاصه به این مورد روانشناسی رنگ ها گفته میشود. ارتباطی که مغز ما با رنگ‌های خاص ایجاد می‌کند، کلیدی برای پر کردن شکاف بین مواد بازاریابی و مخاطبان هدف آنهاست. وقتی به رنگ‌های رایج در تبلیغات صنعت دقت کنیم، خواهید دید که بسیاری از رنگ‌های مشابه بارها و بارها ظاهر می‌شوند. این یک تصادف نیست، و آنها فقط رنگ های مورد علاقه رقبای شما نیستند! اینها رنگ هایی هستند که (تحقیقات نشان می‌دهد) مخاطبان تمایل دارند با نیازها و انتظارات خود از برندهای صنعت شما ارتباط برقرار کنند.

انتخاب رنگ‌هایی که پالت ایده‌آل برای تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما هستند، بخشی زیبایی‌شناختی، بخشی آزمایشی و بخشی علمی است – بسیار بیشتر از چیزی که احتمالاً تصور می‌کنید. علم بازاریابی رنگی چیزی است که ما امروز به بررسی آن می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم پیام های خود را به بهترین نحو انتقال دهید.

 

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات
ممکن است فکر کنید که یک رنگ مورد علاقه دارید اما در واقع احتمالا چندین رنگ دارید: رنگ مورد علاقه شما همیشه به یک موقعیت خاص بستگی دارد. فقط به این دلیل که یک خانم عاشق رنگ صورتی تند روی ناخن هایش است، به این معنی نیست که او می‌خواهد خانه خود را به رنگ روشن مشابه تزئین کند. در خانه، اکثر مردم به طور خودکار یک طرح رنگی را متناسب با هر اتاق انتخاب می‌کنند. مردم ممکن است ادعا کنند که رنگ‌های آبی کنار دریا رنگ‌های مورد علاقه‌شان است و بنابراین حمام‌هایشان را بر این اساس تزئین می‌کنند. اما وقتی صحبت از محل زندگی می‌شود؛ رنگ مورد علاقه آنها اکنون یک بژ خنثی آرامبخش است. در مورد لباس‌ها، افراد نیز طبق برخی قوانین نانوشته انتخاب می‌کنند که چه بپوشند: رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای برای جلسات رسمی و فصل زمستان مناسب به نظر می‌رسند، در حالی که رنگ‌های پاستلی و سفید رنگ‌های مورد علاقه تابستانی هستند.

حتی اگر مردم زیاد در مورد رنگ‌هایی که ترجیح می‌دهند فکر نکنند، ناخودآگاه برنامه‌ریزی شده‌اند تا رنگ‌های خاصی را با موقعیت‌ها و احساسات خاص مرتبط کنند: و این برای بزرگسالان در سراسر جهان صادق است.

 

استفاده از رنگ ها در تبلیغات
آژانس های برندسازی و تبلیغاتی قبل از اینکه انتخاب کنند در برنامه توسعه برند یا کمپین تبلیغاتی از چه چیزی استفاده کنند، مدت زیادی در مورد رنگ فکر می‌کنند. با انتخاب دقیق رنگ مناسب، یک تبلیغ می‌تواند پیامی قدرتمند به بیننده ارسال کند، حتی قبل از اینکه وقت کافی برای خواندن و درک آنچه تبلیغ تبلیغ می‌کند داشته باشد.

آژانس‌های تبلیغاتی، درک روان‌شناسی رنگ‌ها را به کار خود می‌دانند تا بتوانند به طور متقاعدکننده‌ای از آن در طراحی‌های خود استفاده کنند. به عنوان مثال، همه می‌دانند که قرمز سیگنال خطر است و مردم به طور خودکار به علامت هشدار قرمز واکنش نشان می‌دهند تا از خطر جلوگیری کنند. چرا اینطور است؟ نظریه‌های تکاملی معتقدند که انسان اولیه یاد گرفت که رنگ قرمز را با خطر مرتبط کند: خون، گوشت نپخته یا صورت قرمز یک دشمن متجاوز. اما آیا این بدان معناست که قرمز هرگز در تبلیغات استفاده نمی‌شود؟ به دور از آن، اما مانند همه رنگ‌ها، یک تبلیغ باید با استفاده دقیق از رنگ ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که پیام ناخودآگاه مثبتی را ارسال می‌کند - پیامی که با آنچه شرکت می‌فروشد و همچنین بازار هدف مناسب است.

 

اشتباه گرفتن استفاده از رنگ در تبلیغات

تصور کنید که از بانک جدیدی بازدید می‌کنید که به این فکر می‌کنید که پس‌انداز خود را به آن بسپارید و ساختمانی را پیدا کنید که با رنگ‌های زرد و صورتی ملایم پاستلی تزئین شده است. آیا غریزه شما می‌گوید که برنامه پس انداز خود را ادامه دهید یا از دکورهای شیک کمی احساس ناراحتی می‌کنید؟ و اگر یک مهدکودک دفترچه ای با رنگ های خاکستری و سیاه تیره برای شما بفرستد، آیا واقعا فکر می‌کنید که اینجا مکانی سرگرم کننده و مهیج برای بیلی کوچولو خواهد بود تا سال های کودکی خود را سپری کند؟
مبارزه با پیام های ناخودآگاهی که رنگ ها ارسال می‌کنند، فایده ای ندارد. آژانس های تبلیغاتی باید از رنگ مناسب برای هر کمپین استفاده کنند که باید کاملاً با محصولات فروخته شده و با مشتریانی که می‌خواهد جذب کند هماهنگ باشد. در اینجا خلاصه ای از پیام هایی است که رنگ های مختلف ارسال می‌کنند و بهترین روش استفاده از آنها در کمپین های بازاریابی است.

رنگ ها به زبانی صحبت می‌کنند کلماتی که نمی‌توانند تکرار شوند. یعنی در سطح احساسی با ما ارتباط برقرار می‌کنند و بنابراین در متقاعدسازی موثرتر هستند.

رنگ یک محصول می‌تواند ما را متقاعد کند که طعم تازه تری نسبت به همان محصول با رنگ متفاوت دارد. حتی می‌تواند اثربخشی دارو (و دارونماها!) را بیشتر کند. تولیدکنندگان دارو برای ساختن قرص‌های خواب‌آور آبی و محرک‌ها به رنگ‌های زرد و قرمز، به تداعی رنگ‌ها تکیه می‌کنند، زیرا مصرف‌کنندگان این رنگ‌ها را با اثرات مربوطه مرتبط می‌دانند.

اگرچه این ممکن است مانند جادو به نظر برسد، اما داده هایی برای پشتیبانی از آن وجود دارد. 85 درصد از مصرف کنندگان رنگ را به عنوان دلیل اصلی انتخاب محصول برای خرید ذکر می‌کنند. علاوه بر این، تا 90 درصد از تصمیمات تکانه ای در مورد محصولات صرفاً بر اساس رنگ محصولات است. به گفته محققان روانشناسی رنگ، 42 درصد از مصرف کنندگان نظرات خود را در مورد وب سایت ها بر اساس طراحی سایت ها شکل می‌دهند که رنگ بیش از هر عامل دیگری در نظرات آنها نقش دارد. و در 52 درصد مواقع، انتخاب رنگ ضعیف و دیگر انتخاب‌های طراحی نامناسب، کاربران را از وب‌سایت خارج می‌کند و دیگر هرگز باز نمی‌گردند.

 

نحوه ارتباط رنگ ها با خریداران
این یک چیز است که بدانید رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات مهم هستند، اما چالش واقعی در استفاده از روانشناسی رنگ ها برای صحبت با خریداران است. شما احتمالاً از قبل اصول روانشناسی رنگ را می‌دانید، مانند قرمز = اشتیاق و سفید = تمیزی، اما این تنها آغاز راه‌های پیچیده‌ای است که رنگ می‌تواند بر طرز فکر و احساس خریدار در مورد یک محصول تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، محققان به ارتباط بین رنگ‌ها و رفتارهای خاص، مانند قرمز، آبی سلطنتی، سیاه و نارنجی اشاره کرده‌اند که به راحتی با خریداران فوری ارتباط برقرار می‌کنند. برای شکارچیان مقرون به صرفه، رنگ‌های منتخب سبز آبی و سرمه‌ای است. برخی از این تداعی‌های رنگی کمتر واضح، مانند صورتی، آبی آسمانی و سایر رنگ‌های ملایم که با خریداران لباس سنتی ارتباط برقرار می‌کنند، بسیار منطقی هستند. به طور مشابه، قهوه ای انتخاب خوبی برای بسته بندی محصولات نیست زیرا باعث می‌شود به میوه ها و سبزیجات بیش از حد رسیده و فاسد فکر کنیم.

روانشناسی رنگ فقط برانگیختن احساسات خاص نیست. این در مورد استفاده از رنگ ها برای برآورده کردن انتظارات مصرف کنندگان از محصولات و مارک ها است. رنگ‌هایی را در نظر بگیرید که برای برخی محصولات یا انواع خدمات مناسب نیستند، مانند لوگوی زرد و نارنجی روشن برای بانک یا جعبه قهوه‌ای یا خاکستری برای محصولات بهداشتی زنانه. این رنگ‌ها برای ما اشتباه هستند زیرا با انتظارات ما مطابقت ندارند.

در پایان، انتظارات ما تا حد زیادی ریشه در برنامه ریزی بیولوژیکی دارد. قرمز رنگ محبوبی برای برندهای مواد غذایی است زیرا میوه های قرمز روشن مانند گوشت تازه بریده شده رسیده و آماده مصرف هستند. طبیعت به ما یاد داد که رنگ های خاص چه معنایی دارند و در طراحی بهتر است از رنگ ها طبق قوانین طبیعت استفاده کنیم. مردم بر اساس انتظاراتی که از رنگ‌هایی که می‌بینند و اینکه احساس می‌کنند رنگ‌ها کاری را که قرار است انجام دهند انجام می‌دهند یا خیر، برای خرید تصمیم می‌گیرند.

روش‌هایی که رنگ‌ها بر ادراک ما از جهان تأثیر می‌گذارند همیشه واضح نیستند و همیشه منطقی نیستند. ارتباط ما با یک رنگ حتی می‌تواند بسته به پیشینه فرهنگی، پیشینه شخصی و سلیقه فردی ما متفاوت باشد. اما کلیاتی وجود دارد که می‌توانیم بر اساس علم روانشناسی رنگ انجام دهیم. این را با تحقیقات مخاطب هدف ترکیب کنید تا بینش عمیق تری در مورد آنچه مصرف کنندگان منحصر به فرد خود ترجیح می‌دهند به دست آورید.

 

تاثیر رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی چیست؟
رنگ‌ها می‌توانند بر خریداران تأثیر بگذارند و هر رنگ فهرستی از تداعی‌های خاص خود را دارد که می‌توانید در مواد بازاریابی و تبلیغات خود از آنها استفاده کنید. در اینجا، ما رنگ به رنگ پیش می‌رویم تا بهترین موقعیت‌ها را برای استفاده از رنگ‌های خاص برای رسیدن به اهداف بازاریابی و تبلیغات به شما ارائه دهیم.


چگونه معانی رنگ بر اساس فرهنگ متفاوت است
هر زمان که طرح رنگی را انتخاب می‌کنید، همیشه پیشینه فرهنگی مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. بسیاری از رنگ ها در برخی از فرهنگ ها تداعی های خاصی دارند که در فرهنگ های دیگر متفاوت است. گاهی اوقات، حتی همان کشور می‌تواند تداعی رنگی خاص منطقه ای داشته باشد.

فقط یک رنگ را در نظر بگیرید - برای مثال زرد. در ژاپن، رنگ زرد با شجاعت همراه است، در حالی که در بخش‌هایی از جنوب آمریکا می‌توان آن را به عامیانه به نام بزدلی تلقی کرد. در بسیاری از فرهنگ های آمریکای لاتین، رنگ سوگواری و مرگ است. در چین، رنگ زرد می‌تواند معانی مبتذل داشته باشد. در آلمان، شما با حسادت زرد می‌شوید – نه سبز. به خاورمیانه بروید و خواهید دید که رنگ زرد امپراتوری و مقدس است (نه بنفش، که در فرهنگ های اروپایی با سلطنت همراه است) که اغلب توسط اعضای طبقات حاکم یا سلطنتی پوشیده می‌شود.

هر زمان که مواد بازاریابی و تبلیغاتی را برای برند خود طراحی می‌کنید، تحقیق در مورد ارتباط فرهنگی مخاطبان هدف با هر رنگ بخش مهمی از تلاش شماست. استفاده از طرح رنگی که با انتظارات مخاطب شما از برند شما مطابقت ندارد، می‌تواند آن را قبل از رسیدن به بازار نابود کند.

 

 

بهترین رنگ ها برای دعوت به عمل شما
قرمز بهترین رنگ برای دعوت به عمل است زیرا همه چیز در مورد عمل و انجام کارها در حال حاضر است، درست است؟ لازم نیست. اگرچه قرمز می‌تواند یک رنگ عالی برای استفاده برای دعوت به اقدام شما (CTA) باشد و مطمئناً توسط بسیاری از شرکت‌ها با موفقیت استفاده می‌شود، اما این تنها انتخاب رنگ شما برای دکمه CTA نیست – و همیشه بهترین انتخاب شما نیست.

زمینه برای تصمیم گیری خرید مهم است و گاهی اوقات رنگ دکمه بهینه به طراحی کلی و برند و محصول خاص بستگی دارد. رنگ فراخوان مناسب برای برند شما با وضعیت ذهنی مشتریان شما برای خرید مطابقت دارد.

گاهی اوقات، این حالت ذهنی آرام و روشنی است که خریدار تنها زمانی می‌تواند به آن برسد که محصول شما را به طور کامل بررسی کرده باشد و تشخیص دهد که بهترین انتخاب برای برآورده کردن نیازهایش است. در این صورت، رنگ سبز انتخاب بهتری برای دکمه تماس به اقدام شما است، به خصوص اگر فراخوان شما بیشتر «مشاوره خود را رزرو کنید» یا «بیایید بیشتر صحبت کنیم» باشد تا «اکنون آن را بخرید».

سایر قوانین سرانگشتی که باید با فراخوان خود دنبال کنید عبارتند از:

رنگ دکمه فراخوان برای اقدام شما باید به راحتی قابل مشاهده باشد، اما چشم درد نباشد. باید طراحی کلی وب سایت را تکمیل کند و در عین حال به اندازه کافی با آن تضاد داشته باشد تا هرگونه جستجوی آن را از بین ببرد.
دکمه‌های فراخوان به طور کلی، و دکمه‌های پرداخت به‌طور خاص، باید بزرگ، تمیز و ساده باشند و در برابر پس‌زمینه‌های ساده تنظیم شوند که حواس‌تان را پرت نمی‌کنند.
اگر در کمپ «اکنون بخرید» هستید، رنگ‌های گرم رنگ‌های مناسب شما هستند. با توجه به روانشناسی رنگ و تحقیقات بازاریابی، قرمز، سبز و سایه ای از زرد نارنجی بهترین عملکرد را برای دکمه های فراخوانی دارند. رنگ قرمز چون اضطرار را به خریدار تحمیل می‌کند، سبز چون آرامش‌بخش است و خریداران را به آرامی راهنمایی می‌کند تا تصمیم بگیرند، و زرد-نارنجی آتشین چون احساس گرما و شادی ایجاد می‌کند. و در نهایت، شما به خریداران خوشبختی می‌دهید، چه از لذت خالص داشتن محصولتان باشد یا چه آرامشی که از مشکلاتی که با آن‌ها مواجه می‌شوید.

 

 

چگونه استراتژی بازاریابی رنگی خود را آزمایش کنید
روانشناسی رنگ برای تصمیم گیری آگاهانه طراحی در تبلیغات و بازاریابی شما مفید است، اما آزمایش تنها راه واقعی برای دانستن اینکه آیا تصمیمات درستی می‌گیرید یا خیر است.

برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد چندین تکرار از یک تست A/B یا تقسیم را انجام دهید تا مشخص کنید کدام پالت رنگ موثرتر است. هنگامی که فینالیست های رنگی خود را دریافت کردید (رنگ هایی که در بازارهایی که دنبال آن هستید هیچ مفهوم منفی ندارند و در حین انتقال هویت برند شما با یکدیگر متضاد هستند)، زمان آن فرا رسیده است که در یک «تورنمنت براکتی» رودررو شوند. "

یک تورنمنت براکت اساساً روش دیگری برای گفتن "تست تقسیم" است، جایی که شما یک رنگ را در مقابل رنگ دیگر آزمایش می‌کنید تا ببینید کدام یک پاسخ مثبت قوی تری از مخاطبان هدف شما به دست می‌آورد. سپس، برندگان فردی را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهید تا مشخص کنید کدام یک از آن‌ها به طور موثرتری در بین خریداران شما طنین انداز می‌شود و به همین ترتیب تا زمانی که رنگ بهینه را به دست آورید، ادامه دهید. برای جلوگیری از به هم ریختن نتایج خود، مطمئن شوید که بقیه استراتژی بازاریابی خود را در طول مسابقات ثابت نگه دارید.

پس از آزمایش، می‌توانید با اطمینان انتخاب رنگ خود را برای هر عنصر طراحی خود، از فراخوانی گرفته تا اقدام، پس‌زمینه و متن، پیاده‌سازی کنید.

 

 

رنگ ها پیام بازاریابی شما را تقویت می‌کنند
امیدواریم اکنون درک بهتری از نحوه عملکرد روانشناسی رنگ در بازاریابی و تبلیغات داشته باشید. هرچه بیشتر با رنگ در ذهن کار کنید، انتقال پیام برند منحصر به فرد خود به مخاطبان آسان تر خواهد بود.

استفاده استراتژیک از رنگ چیزی فراتر از انتخاب چیزی است که به نظر شما خوب است. به هر حال، امروز افرادی در آنجا قدم می‌زنند که فکر می‌کنند سبز زیتونی و فوشیا یک کبریت ساخته شده در بهشت هستند - و برای برخی مشاغل، شاید هم همینطور باشند!

 

 

رنگ زرد

رنگ زرد

زرد رنگ آفتاب است. این با شادی، شادی، عقل و انرژی همراه است.

رنگ زرد اثر گرمایی ایجاد می‌کند، نشاط را برمی انگیزد، فعالیت ذهنی را تحریک می‌کند و انرژی ماهیچه ای تولید می‌کند. رنگ زرد اغلب با غذا همراه است. زرد روشن و خالص جلب توجه می‌کند، به همین دلیل است که تاکسی ها به این رنگ رنگ آمیزی می‌شوند. در صورت استفاده بیش از حد، رنگ زرد ممکن است اثر آزاردهنده ای داشته باشد. مشخص است که نوزادان در اتاق های زرد بیشتر گریه می‌کنند. زرد قبل از رنگ های دیگر وقتی در مقابل سیاه قرار می‌گیرد دیده می‌شود. این ترکیب اغلب برای صدور اخطار استفاده می‌شود. در هرالدریک، زرد نشان دهنده شرافت و وفاداری است. بعدها معنای زرد با بزدلی مرتبط شد.

از رنگ زرد برای برانگیختن احساسات خوشایند و شاد استفاده کنید. می‌توانید رنگ زرد را برای تبلیغ محصولات کودکان و اقلام مربوط به اوقات فراغت انتخاب کنید. رنگ زرد برای جلب توجه بسیار موثر است، بنابراین از آن برای برجسته کردن مهمترین عناصر طراحی خود استفاده کنید. مردان معمولاً زرد را رنگی بسیار سبک و «کودکانه» می‌دانند، بنابراین استفاده از زرد هنگام فروش محصولات معتبر و گران قیمت به مردان توصیه نمی‌شود – هیچ کس یک کت و شلوار تجاری زرد یا یک مرسدس بنز زرد نخواهد خرید. زرد یک رنگ ناپایدار و خود به خود است، بنابراین اگر می‌خواهید ثبات و ایمنی را به شما نشان دهد از استفاده از زرد خودداری کنید. زرد روشن به رنگ سفید ناپدید می‌شود، بنابراین معمولاً برای برجسته کردن آن به رنگ تیره نیاز دارد. سایه های زرد از نظر بصری جذاب نیستند زیرا شادابی را از دست می‌دهند و کدر می‌شوند.

زرد کسل کننده (کدر) نشان دهنده احتیاط، پوسیدگی، بیماری و حسادت است.
زرد روشن، یادآور خورشید و پر انرژی است. همچنین به معنای بازیگوشی، سرگرمی، کنجکاوی و شادی است و آن را به یک انتخاب رنگ ایده آل برای تبلیغات فعالیت های کودکان تبدیل می‌کند.
زرد روشن با عقل، طراوت و شادی همراه است.

رنگ زرد تیره‌تر، همجوار با طلا، می‌تواند احساس رفاه و امنیت را به ارمغان بیاورد و می‌تواند برای سازمان‌های دارای گرایش مالی تأثیرات زیادی داشته باشد.

مشتریان رنگ زرد را با خوش بینی و مقرون به صرفه بودن مرتبط می‌دانند. این مزیت را دارد که هم سبک و هم پررنگ است. برخی از پیوندهای اساسی آن عبارتند از:
انرژی
خوشبختی
خطر
جوانان
بازیگوشی
نشاط
گرما
توجه داشته باشید که یکی از این انجمن ها کاملاً شبیه بقیه نیست.

ارتباط خطر با زرد، بسیار شبیه آتش و تداعی جنگ با قرمز، می‌تواند در ابتدا منفی به نظر برسد. اما گاهی اوقات، این تداعی‌ها دقیقاً همان چیزی است که یک برند به آن نیاز دارد، مانند یک برند ابزار برقی که از رنگ زرد استفاده می‌کند تا بگوید «با احتیاط رفتار کن».

 

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی

نارنجی انرژی قرمز و شادی زرد را ترکیب می‌کند. با شادی، آفتاب و مناطق استوایی همراه است. نارنجی نشان دهنده اشتیاق، شیفتگی، شادی، خلاقیت، عزم، جذابیت، موفقیت، تشویق و تحریک است. برای چشم انسان، نارنجی رنگ بسیار گرمی است، بنابراین احساس گرما می‌دهد. با این وجود، نارنجی به اندازه قرمز تهاجمی نیست. پرتقال اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، اثری نیروبخش ایجاد می‌کند و فعالیت ذهنی را تحریک می‌کند. در بین جوانان بسیار پذیرفته شده است. نارنجی به عنوان رنگ مرکباتی با غذای سالم مرتبط است و اشتها را تحریک می‌کند. نارنجی رنگ پاییز و برداشت محصول است. در هرالدریک، نارنجی نماد قدرت و استقامت است.

نارنجی دید بسیار بالایی دارد، بنابراین می‌توانید از آن برای جلب توجه و برجسته کردن مهمترین عناصر طراحی خود استفاده کنید. رنگ نارنجی برای تبلیغ محصولات غذایی و اسباب بازی ها بسیار موثر است. نارنجی همچنین یک رنگ پویا و پرانرژی است اما رنگ خطرناکی که با قرمز منتقل می‌شود را ندارد. به دلیل ماهیت پر جنب و جوشش توجه را به خود جلب می‌کند و می‌تواند با موفقیت برای تبلیغات مدرنی که می‌خواهند از بقیه متمایز شوند یا برای کمپین هایی با بازار هدف جوان استفاده شود.

نارنجی تیره می‌تواند به معنای فریب و بی اعتمادی باشد.
قرمز-نارنجی مربوط به میل، اشتیاق جنسی، لذت، تسلط، پرخاشگری و تشنگی برای عمل است.
طلا حس پرستیژ را القا می‌کند. منظور از طلا روشنایی و حکمت و ثروت است. طلا اغلب نماد کیفیت بالا است.
نارنجی رنگی دوستانه و شاد است که چند ویژگی مشترک با قرمز دارد، مانند گرما و انرژی بالا. سایر ارتباطاتی که مصرف کنندگان تمایل دارند با رنگ نارنجی ایجاد کنند عبارتند از:

جوانان
توان مالی
سرزندگی
دوستی
شوخ طبعی
تغییرات فصلی (به ویژه تابستان تا پاییز)

 

رنگ قرمز

رنگ قرمز

قرمز رنگ آتش و خون است، بنابراین با انرژی، جنگ، خطر، قدرت، قدرت، اراده و همچنین اشتیاق، میل و عشق همراه است.

قرمز یک رنگ بسیار شدید احساسی است. متابولیسم انسان را افزایش می‌دهد، سرعت تنفس را افزایش می‌دهد و فشار خون را افزایش می‌دهد. دید بسیار بالایی دارد و به همین دلیل معمولا تابلوهای ایست، چراغ های ایست و وسایل آتش نشانی را قرمز رنگ می‌کنند. در هرالدریک از قرمز برای نشان دادن شجاعت استفاده می‌شود. این رنگی است که در بسیاری از پرچم های ملی یافت می‌شود. در حالی که رنگ قرمز به معنی خطر است، می‌تواند در کمپین‌های بازاریابی که نیاز به برانگیختن احساسات قوی دارند، به خوبی استفاده شود. قرمز با اشتیاق و عشق همراه است، اما شدت قوی آن نیز نشان دهنده هیجان، اراده و شجاعت است. در اینجا مثالی از نحوه استفاده از رنگ قرمز تیره پررنگ در طراحی بروشور آمده است که برای علاقه‌مندان به مد جذابیت دارد.

قرمز رنگی جذاب، پر جنب و جوش و داغ است که به طور کلی با موارد زیر مرتبط است:

شور
انرژی بالا
عشق
گرما
آتش
جنگ
خشم
خطر
اعتماد به نفس
یک سرویس دوستیابی که در ایجاد قرارهای نابینا تخصص دارد، می‌تواند از رنگ قرمز در صفحه فرود خود استفاده کند تا تأکید کند که سرویس آنها سکسی، ترسناک است و فقط برای افراد جسور است. قرمز همچنین برای افزایش متابولیسم و فشار خون بینندگان شناخته شده است، که آن را برای تابلوهای رستورانی که می‌خواهند اشتهای مشتریان را برای خوردن لقمه تحریک کنند، ایده‌آل می‌کند، به‌ویژه یک لقمه تند.

رنگ قرمز متن و تصاویر را در پیش زمینه می‌آورد. از آن به عنوان یک رنگ تاکیدی برای تحریک افراد برای تصمیم گیری سریع استفاده کنید. این یک رنگ عالی برای دکمه های «اکنون خرید» یا «اینجا کلیک کنید» در بنرها و وب سایت های اینترنتی است. در تبلیغات، قرمز اغلب برای برانگیختن احساسات وابسته به عشق شهوانی (لپ های قرمز، ناخن های قرمز، مناطق با نور قرمز، "بانوی قرمز پوش" و غیره استفاده می‌شود. قرمز به طور گسترده ای برای نشان دادن خطر (علائم ولتاژ بالا، چراغ راهنمایی) استفاده می‌شود. این رنگ معمولاً با انرژی نیز مرتبط است، بنابراین می‌توانید هنگام تبلیغ نوشیدنی‌های انرژی‌زا، بازی‌ها، اتومبیل‌ها، موارد مرتبط با ورزش و فعالیت بدنی بالا از آن استفاده کنید.

قرمز روشن نشان دهنده شادی، تمایلات جنسی، اشتیاق، حساسیت و عشق است.
صورتی به معنای عشق، عشق و دوستی است. این ویژگی های زنانه و منفعل بودن را نشان می‌دهد.
قرمز تیره با قدرت، اراده، خشم، عصبانیت، رهبری، شجاعت، اشتیاق، بدخواهی و خشم همراه است.
قهوه ای نشان دهنده ثبات و نشان دهنده ویژگی های مردانه است.
قهوه ای مایل به قرمز با برداشت محصول و پاییز همراه است.

 

رنگ آبی

رنگ آبی

آبی رنگ آسمان و دریاست. اغلب با عمق و ثبات همراه است. این نماد اعتماد، وفاداری، خرد، اطمینان، هوش، ایمان، حقیقت و بهشت ​​است.

آبی برای ذهن و بدن مفید است. متابولیسم انسان را کند می‌کند و اثر آرام بخشی ایجاد می‌کند. آبی به شدت با آرامش و آرامش همراه است. در هرالدریک از آبی برای نماد تقوا و اخلاص استفاده می‌شود.

می توانید از رنگ آبی برای تبلیغ محصولات و خدمات مربوط به پاکیزگی (فیلترهای تصفیه آب، مایعات پاک کننده، ودکا)، هوا و آسمان (شرکت های هواپیمایی، فرودگاه ها، تهویه مطبوع)، آب و دریا (سفرهای دریایی، آب معدنی) استفاده کنید. برخلاف رنگ‌های گرم احساسی مانند قرمز، نارنجی و زرد. آبی با آگاهی و عقل مرتبط است. از رنگ آبی برای نشان دادن دقت در هنگام تبلیغ محصولات با تکنولوژی بالا استفاده کنید.
آبی رنگی است که اعتماد بیننده را برمی انگیزد. ممکن است کمی جدی باشد، اما حاکی از موفقیت، عمق، وفاداری، آرامش و قدرت نیز هست. به همین دلیل است که یکی از محبوب ترین رنگ ها در برندها و طرح های شرکتی است. بانک‌ها، مؤسسات مالی و شرکت‌های پزشکی همیشه می‌توانند در کمپین‌های تبلیغاتی خود به رنگ آبی تکیه کنند تا این پیام را ارسال کنند که مصرف‌کننده می‌تواند به طور ضمنی به آنها اعتماد کند. آبی یک رنگ مردانه است. طبق مطالعات انجام شده در بین مردان بسیار پذیرفته شده است. آبی تیره با عمق، تخصص و ثبات مرتبط است. این یک رنگ ترجیحی برای شرکت های آمریکایی است.

از استفاده از رنگ آبی هنگام تبلیغ غذا و آشپزی خودداری کنید، زیرا آبی اشتها را کاهش می‌دهد. وقتی آبی همراه با رنگ‌های گرم مانند زرد یا قرمز استفاده می‌شود، می‌تواند طرح‌هایی با تاثیر بالا و پر جنب و جوش ایجاد کند. به عنوان مثال، آبی-زرد-قرمز یک طرح رنگ عالی برای یک ابرقهرمان است.

آبی روشن با سلامتی، شفا، آرامش، درک و نرمی همراه است.
آبی تیره نشان دهنده دانش، قدرت، صداقت و جدیت است.
آبی معمولاً به عنوان یک رنگ مردانه در نظر گرفته می‌شود، اما این تمام چیزی نیست که آبی به میز می‌آورد. چند انجمن دیگر عبارتند از:

آرامش
آرامش
طراوت بخش
ثبات
مسئولیت
صلح
آرامش
غمگینی

آبی یک رنگ محبوب برای بانک‌ها است، زیرا قدرت و ثبات را نشان می‌دهد، ارزش‌هایی که مصرف‌کنندگان از افرادی که پولشان را مدیریت می‌کنند انتظار دارند. در همین حال، یک استودیوی یوگا ممکن است از رنگ آبی در بروشور استفاده کند تا بر حس آرامشی که بازدیدکنندگان در هنگام بازدید از آن انتظار دارند، تاکید کند، و برندی از تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی و عینک می‌تواند از رنگ آبی استفاده کند تا به کاربران بگوید که می‌توانند به برند برای محافظت از آنها اعتماد کنند.

 

 

رنگ بنفش

رنگ بنفش

بنفش ثبات آبی و انرژی قرمز را ترکیب می‌کند. بنفش با سلطنت همراه است. این نماد قدرت، اشراف، تجمل و جاه طلبی است. ثروت و اسراف را می‌رساند. بنفش با خرد، وقار، استقلال، خلاقیت، رمز و راز و جادو مرتبط است.

طبق بررسی‌ها، تقریباً 75 درصد از کودکان پیش از نوجوانی رنگ بنفش را به سایر رنگ‌ها ترجیح می‌دهند. بنفش یک رنگ بسیار نادر در طبیعت است. برخی آن را مصنوعی می‌دانند.

بنفش روشن انتخاب خوبی برای طراحی زنانه است. هنگام تبلیغ محصولات کودکان می‌توانید از رنگ بنفش روشن استفاده کنید.

بنفش روشن احساسات رمانتیک و نوستالژیک را القا می‌کند.
بنفش تیره احساسات تاریک و غم انگیز را برمی انگیزد. می‌تواند باعث ناامیدی شود.
در حالی که رنگ بنفش با آبی تیره تفاوت چندانی ندارد، اما پیام ناخودآگاه کاملا جدیدی را به بیننده ارسال می‌کند: این رنگ دارای مزیت جذاب و جسورانه ای در رنگ دریایی است. بنفش با تجمل، سلطنت، رویاها، رمز و راز و ظرافت همراه است. سایه های روشن بنفش تسکین دهنده هستند و برای تبلیغات زیبایی گرا به خوبی کار می‌کنند.

بنفش عرفانی، مرموز و حسی است - رنگی که اغلب در طبیعت می‌بینیم نیست. پیوندهای رایجی که ما با بنفش داریم عبارتند از:

حق امتیاز
لوکس
فتنه
شعبده بازي
رمز و راز
افتخار نظامی
ثروت
خیال پردازی
معنویت
بسته به کسب و کار شما، این تصورات اغلب می‌توانند دست به دست هم دهند.

یک شرکت برنامه ریزی مالی را در نظر بگیرید که به طور خاص با جانبازان و خانواده های آنها کار می‌کند تا شرایط مالی آنها را مدیریت کند. یک بروشور بنفش با افکار ثروت و تجمل بازی می‌کند و در عین حال قلب بنفش را به خوانندگان یادآوری می‌کند.

 

 

رنگ صورتی

رنگ صورتی
صورتی یک رنگ پر بار است. هیچ راه حلی وجود ندارد: صورتی برای دختران بسیار بیشتر از آبی برای پسران است، تا جایی که استفاده از آن در برخی موارد می‌تواند برای مردان آزاردهنده باشد. روانشناسی زیادی برای باز کردن رنگ صورتی و تداعی های جنسیتی آن وجود دارد، اما در اینجا ما فقط به آنچه که صورتی در دنیای بازاریابی و تبلیغات انجام می‌دهد، می‌پردازیم. صورتی می‌تواند باشد:
سرگرم کننده
دخترانه
خوشبین
شیرین
ظریف
رومانتیک
صلح آمیز
صورتی یک رنگ محبوب برای نانوایی ها است زیرا شیرین است، درست مانند شیرینی هایی که آنها می‌فروشند. همچنین این رنگ برای برندهایی است که زنانه هستند و به آن افتخار می‌کنند، مانند یک مربی دفاع شخصی زنان که از گرافیک های صورتی داغ در تبلیغات خود استفاده می‌کند تا نشان دهد که به زنان می‌آموزد که چگونه جسور باشند و از خود محافظت کنند.
صورتی شیرین، جوان و آسیب پذیر است. این رنگ همیشه در سطح ناخودآگاه با زنانگی همراه است و اگر بازار هدف چیزی جز زنانه باشد، استفاده از آن در تبلیغات سخت است. با این حال، صورتی قوی تر و تیره تر این پتانسیل را دارد که در برابر سایر رنگ های سنتی غیر شرکتی مانند زرد، نارنجی و بنفش خود را حفظ کند.

 

 

رنگ سبز

رنگ سبز

سبز رنگ طبیعت است. این نماد رشد، هماهنگی، طراوت و باروری است. سبز با ایمنی مطابقت عاطفی قوی دارد. سبز تیره نیز معمولاً با پول مرتبط است.

سبز قدرت شفابخشی زیادی دارد. آرامش بخش ترین رنگ برای چشم انسان است. می‌تواند بینایی را بهبود بخشد. رنگ سبز نشان دهنده ثبات و استقامت است. گاهی اوقات رنگ سبز نشان دهنده عدم تجربه است. به عنوان مثال، "گرین هورن" یک تازه کار است. در هرالدریک سبز نشان دهنده رشد و امید است. سبز، در مقابل قرمز، به معنای ایمنی است. رنگ عبور آزاد در ترافیک جاده ای است.
سبز در ذهن اکثر مردم پیوند محکمی با طبیعت و محیط دارد. همچنین با قابلیت اطمینان، ایمنی، ثبات، صداقت و تازگی همراه است. این یک رنگ عالی برای تشکیل پایه مواد بازاریابی برای شرکت های مرتبط با محیط زیست یا مسائل مالی است.

هنگام تبلیغات داروها و محصولات پزشکی از رنگ سبز برای نشان دادن ایمنی استفاده کنید. سبز به طور مستقیم با طبیعت مرتبط است، بنابراین می‌توانید از آن برای تبلیغ محصولات سبز استفاده کنید. سبز کسل کننده و تیره تر معمولاً با پول، دنیای مالی، بانکداری و وال استریت مرتبط است.

سبز تیره با جاه طلبی، طمع و حسادت همراه است.
زرد-سبز می‌تواند نشان دهنده بیماری، بزدلی، اختلاف و حسادت باشد.
Aqua با بهبود عاطفی و محافظت در ارتباط است.
سبز زیتونی رنگ سنتی صلح است.
به عنوان یک رنگ سرد، سبز برای برندهای آرام، بالغ و حرفه ای بهترین است. در واقع، به کاهش فشار خون و ضربان قلب در بینندگان معروف است. برخی از ارتباط هایی که ما تمایل داریم با رنگ سبز ایجاد کنیم عبارتند از:

امور مالی
محیط زیست
سلامتی
موفق باشید
رشد
ثروت
هارمونی
تعادل
آرامش بخش
بازسازی

سبز بسیاری از مردم را به یاد آرم بازیافت می‌اندازد، که آن را برای هر برندی که خود را دوستدار محیط زیست یا ارگانیک تبلیغ می‌کند، عالی می‌کند. همچنین یک انتخاب عالی برای اسپا است زیرا بر تجربه آرامش‌بخش و تازه‌ای که مشتری از یک روز در اسپا انتظار دارد تأکید می‌کند.

 

 

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای
قهوه ای رنگی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید. قهوه‌ای پشت شماست، قهوه‌ای سال‌ها در کنار شما بوده و هنوز هم برای سال‌های آینده خواهد بود. برای یو پی اس، قهوه ای بسته ها را با خیال راحت و به موقع به خانه شما می‌رساند و قول می‌دهد که هر چیزی که با آنها بفرستید بدون آسیب به مقصد می‌رسد. در بازاریابی و تبلیغات، رنگ قهوه ای به این معنی است:

قابل اعتماد
سبک قدیمی
خاکی
مردانه
طبیعی
قابل اعتماد
گرم
قهوه ای همچنین می‌تواند احساس کثیفی کند، که آن را به گزینه ای کمتر از عالی برای یک هتل تبدیل می‌کند. اما برای فروشگاه لوازم باغبانی یا مارک مالچ؟ ایجاد تصاویر کثیفی ضرری ندارد.
قهوه ای به ندرت به عنوان یک رنگ هیجان انگیز دیده می‌شود. با این حال با طبیعت مرتبط است و به عنوان آرامش بخش و غیررسمی دیده می‌شود. رنگ‌هایی از بژ متوسط تا قهوه‌ای شکلاتی خود را به خوبی برای تبلیغات در بازارهای خاص که قهوه‌ای رنگ غالب است مانند تولیدکنندگان قهوه و شکلات و خدمات حیوانات خانگی، مناسب می‌سازد.

 

رنگ مشکی

رنگ مشکی

سیاه با قدرت، ظرافت، رسمیت، مرگ، شر و رمز و راز همراه است.

سیاه رنگی مرموز است که با ترس و ناشناخته ها (سیاهچاله ها) همراه است. معمولاً مفهوم منفی دارد (لیست سیاه، طنز سیاه، "مرگ سیاه"). سیاه نشان دهنده قدرت و اقتدار است. این یک رنگ بسیار رسمی، ظریف و معتبر در نظر گرفته می‌شود (کراوات سیاه، مرسدس مشکی). در هرالدریک، سیاه نماد غم و اندوه است.

مشکی احساس پرسپکتیو و عمق می‌دهد، اما پس زمینه سیاه خوانایی را کاهش می‌دهد. کت و شلوار یا لباس مشکی می‌تواند شما را لاغرتر نشان دهد. هنگام طراحی برای یک گالری هنری یا عکاسی، می‌توانید از پس زمینه سیاه یا خاکستری برای برجسته کردن رنگ های دیگر استفاده کنید. مشکی با رنگ های روشن تضاد خوبی دارد. رنگ مشکی در ترکیب با قرمز یا نارنجی - رنگ های بسیار قدرتمند دیگر - یک طرح رنگی بسیار تهاجمی ایجاد می‌کند. مشکی از نظر فنی ممکن است عدم وجود رنگ باشد، اما همچنین قدرتمند و پررنگ است. اینها برخی از ارتباط هایی است که ما با رنگ سیاه داریم:

لوکس
رمز و راز
قدرت
رسمی بودن
ظرافت
تاریکی
رمز و راز
جنسیت
کنترل
غیبی
مشکی عمدتاً خنک و مدرن است، اما اگر بخواهید می‌تواند ترسناک باشد. و برای برخی از مارک‌ها، مانند تامین‌کننده‌های لکه‌دار و شمع‌ها و دیگر چیزهای مخفی، خزنده عالی است. مشکی همچنین به معنای قدرت است، که آن را به یک انتخاب محکم برای باشگاهی تبدیل می‌کند که اعضای خود را به چالش می‌کشد تا قوی ترین نسخه های خود باشند.

 

رنگ خاکستری

خاکستری
خاکستری مخفف حرفه ای بودن و عملی بودن است. ممکن است فکر کنید خاکستری خسته کننده است، و در بسیاری از موارد، اینطور است. اما خاکستری نباید خسته کننده باشد. با یک استراتژی بازاریابی مناسب، همچنین می‌تواند:

خنثی
حرفه ای
کارآمد
رسمی
شرکت های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی
اینها همه عواملی هستند که یک سرویس حقوق و دستمزد می‌خواهد بر روی فاکتورهای خود تأکید کند. خاکستری همچنین می‌تواند نشان دهد که برند شما از دوتایی خارج می‌شود، مانند وب‌سایتی برای یک برند پیشرفته لباس کودکان که می‌خواهد خود را از دریای صورتی و آبی متمایز کند.

 

 

 

رنگ سفید

سفید معمولا مفهوم مثبتی دارد. رنگ سفید با نور، خوبی، ایمنی، ایمان، معصومیت و پاکی همراه است. آن را رنگ کمال می‌دانند.

این رنگ معکوس رنگ سیاه است و نشان دهنده یک شروع موفق باشد. سفید یک لوح سفید است. تازه، جدید، نعناع در جعبه است و پیوندهای زیر را به همراه دارد:
پاکیزگی
خلوص
خالی بودن
سادگی
جوانان
افتخار و احترام
صلح
ملایم بودن
سردی
سفید رنگ دیگری است که مفاهیم "منفی" آن را می‌توان به موارد مثبت تبدیل کرد. سفید به عنوان سردترین رنگ، رنگی که ما را به یاد برف و دایره قطب شمال می‌اندازد، انتخابی عالی برای سبد خرید بستنی است و بر آرامشی که در یک روز گرم ارائه می‌دهند تأکید می‌کند.

در تبلیغات، رنگ سفید با خنکی و تمیزی همراه است زیرا رنگ برف است. می‌توانید از رنگ سفید برای نشان دادن سادگی در محصولات با تکنولوژی بالا استفاده کنید. رنگ سفید رنگ مناسبی برای سازمان های خیریه است. معمولا فرشتگان را با لباس سفید تصور می‌کنند. رنگ سفید با بیمارستان‌ها، پزشکان و عقیم‌سازی مرتبط است، بنابراین می‌توانید از رنگ سفید برای پیشنهاد ایمنی هنگام تبلیغ محصولات پزشکی استفاده کنید. رنگ سفید اغلب با وزن کم، غذای کم چرب و محصولات لبنی همراه است.

 

 

سیاه، خاکستری و سفید
هیچ چیز ثابت‌تر از رنگ‌های غیررنگی نیست: سیاه و سفید، و تمام آن خاکستری‌های میان. آنها سنت گرایی، محافظه کاری و بی طرفی را به تصویر می‌کشند و می‌توانند بسیار موثر در تبلیغات استفاده شوند. سازمان هایی که می‌خواهند خود را کاملاً قابل اعتماد و جدی نشان دهند، مانند شرکت های حقوقی، ممکن است طرح های سیاه و سفید را در مواد بازاریابی خود انتخاب کنند. برخی از کمپین های بازاریابی جسورانه ممکن است از طراحی تک رنگ صرفاً برای متمایز شدن از تبلیغات رنگارنگ رقبای خود استفاده کنند.

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر